SATYSFAKCJA WIDZA
Widz czuje się usatysfakcjonowany.Według niezwykle prowizorycznych wyliczeń (o czym już mówiliśmy) programy Moskiewskiego Ośrodka Telewizyjnego ogląda co wieczór około dwunastu milionów widzów. Czy jednak wiemy, ilu z nich wyłącza swe telewizory, nie obejrzawszy programu do końca?Jak zapobiec temu brakowi zdyscyplinowania u posiadaczy telewizorów? Może wyznaczyć nagrody dla najbardziej wytrwałego widza? A może zrealizować film reklamowy o zgubnych skutkach wyłączania przed czasem telewizorów? Dla pracowników telewizji jest tylko jeden zasadniczy sposób walki o widza — realizowanie interesujących programów. Rada, zdawałoby się, prosta. Lecz właśnie tu sprawa zaczyna się komplikować. Co to znaczy interesujący program? Jaki program jest ciekawy? Na pytania te jak dotąd nie znaleźliśmy odpowiedzi, nawet najogólniejszej.